Obs BYGG til topps i bærekraftkåring for 3. gang

– Vi er veldig takknemlige for at kundene oppfatter oss som Norges mest bærekaftige byggevarekjede, sier kjededirektør Espen Braaten.

Siden 2020 har Handelshøyskolen BI, sammen med Norstat og Barcode Intelligence AS, kåret Norges mest bærekraftige virksomheter gjennom undersøkelsen Norsk Bærekraftbarometer.

Blant de 7 norske byggevarekjedene som har fått bærekraftscore i årets undersøkelse, ble Obs BYGG rangert på topp – igjen! Poengsummen er basert på intervjuer med mer enn 5000 personer, og disse har svart på spørsmål rundt miljømessig, sosial og økonomisk bærekraft i bedrifter de er kunde hos.

På topps for tredje gang på rad

Obs BYGG har blitt rangert som den mest bærekraftige byggevarekjeden i alle tre årene kundeundersøkelsen Norsk Bærekraftbarometer har blitt gjennomført.  

– Å havne på topp i nok en bærekraftundersøkelse hvor det er kundenes oppfatning som gjelder, er et tydelig signal om at vi gjør mye riktig. Nå skal vi fortsette jobben og utvikle oss videre på dette området, sier kjededirektør Espen Braaten.

Norges mest fornøyde kunder

Braaten er også svært stolt av at byggevarekjeden har Norges mest fornøyde kunder. For fjerde året på rad ble Obs BYGG vinner i byggevarekategorien i Norsk kundebarometer 2022. Denne undersøkelsen avslører hvilke bedrifter kundene er mest fornøyde med.

– Jeg tror mye av nøkkelen til suksessen er dyktige og kompetente kollegaer som hver dag står på for å gjøre opplevelsen best mulig for både kunder og medlemmer, sier Braaten. 

 

Om Norsk Bærekraftbarometer

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer har målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere i over 20 år. Økende fokus på bærekraft førte til at lanserte Handelshøyskolen BI, i samarbeid med Barcode Intelligence og Norstat, et eget bærekraftbarometer i 2020. Denne undersøkelsen tar for seg hvordan kundene oppfatter norske virksomheters bærekraftarbeid.

I 2022 har 5331 norske forbrukere delt sin mening om 158 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer. Forbrukerne har vurdert bedrifter de er kunder hos på de tre hoveddimensjonene av bærekraft: Økonomisk bærekraft, miljømessig bærekraft og sosial bærekraft.