Best i bransjen – igjen!

    Obs BYGG har også i år Norges mest fornøyde kunder i byggevarebransjen. Det er vi utrolig stolte av!

    Best i bransjen – igjen!

    Norges mest fornøyde byggevarekunder – igjen!

    I Obs BYGG jobber vi hver dag for å være best innen byggevare. Vi strekker oss langt for å være best på pris – noe lavprisløftet og oppdaterte prisjegere sørger for. I tillegg jobber vi til enhver tid for å gi kundene våre den aller beste opplevelsen – både i butikk og på nett!

    Resultatet fra Norsk Kundebarometer 2020 viser at vi også i år har lyktes med dette. Vi er både glade og stolte over å nok en gang ha Norges mest fornøyde kunder i byggevarebransjen.

    – Takk for tilliten og takk til alle våre fantastiske kunder! sier kjededirektør Espen Braaten entusiastisk.

    – Det er utrolig stas å vinne denne kåringen for andre året på rad.

    Formidabel økning 

    I Norsk Kundebarometers resultater for 2020 går Obs BYGG til topps i byggevarebransjen. 

    Bransjeresultatene for 2020 viser at Obs BYGG stiller i en helt egen klasse hva gjelder både kundetilfredshet og lojalitet.

    Med en score på 77 på kundetilfredshet og svimlende 91,9 på lojalitet ligger vi godt foran våre konkurrenter. 

    – I Obs BYGG jobber vi overordnet etter en langsiktig plan med sterk kundeorientering. Det ser vi gir resultater: Bare fra i fjor har vi gått opp hele 35 plasser fra den totale oversikten i Norsk Kundebarometer, sier Braaten.

    Godt arbeid gir resultater

    – Jeg tror mye av nøkkelen til suksessen er dyktige og kompetente kollegaer som hver dag står på for å gjøre opplevelsen best mulig for både kunder og medlemmer, sier Braaten. 

    Han fortsetter:

    – I fjor jobbet vi iherdig for å videreutvikle våre fantastiske ansatte, få enda mer kundevennlige løsninger, og for at våre digitale prestasjoner og løsninger skulle bli enda bedre, både på nett og i fysiske varehus. Det er motiverende og gledelig å se at arbeidet bærer frukter!

    – Dette gir oss skikkelig motivasjon til å fortsette å jobbe målrettet for å styrke posisjonen som Norges beste og billigste byggevarekjede.

    Espen_Braathen.jpgSvært fornøyd: Kjededirektør i Obs BYGG, Espen Braaten, er svært fornøyd med resultatet i Norsk Kundebarometer 2020.

    Om Norsk Kundebarometer:

    Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

    • Omfatter til sammen 153 virksomheter fra rundt 30 bransjer. 
    • Mer enn 6 300 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra. Til sammen har de avlagt nesten 16.000 vurderinger.
    • Kundetilfredshet og lojalitet måles på en skala fra 0 til 100 – 0 er dårligst og 100 er best.
    • Bedrifter som får mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng, har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, har klart fornøyde kunder.   

    Les mer om Norsk Kundebarometer her. 

     

    Les mer om våre nyheter