Kjøpeutbytte som Coop-medlem
Kjøpeutbytte som Coop-medlem
Prisløfte på identiske varer
Prisløfte på identiske varer
120 dager åpent kjøp
120 dager åpent kjøp
Hent i butikk - gratis og enkelt
Hent i butikk - gratis og enkelt
 

Vi har Norges mest fornøyde kunder - for 4. gang på rad!

For fjerde år på rad viser tallene fra Norsk Kundebarometer 2022 at Obs BYGG er den byggevarekjeden med de aller mest fornøyde kundene.

Kjededirektør i Obs BYGG, Espen Braaten, kunne ikke være mer fornøyd og stolt over resultatet.

- Dette er en fantastisk tilbakemelding fra våre kunder til alle ansatte i Obs BYGG, som har stått på for å levere gode kundeopplevelser gjennom nok et krevende år.

- Suksessoppskriften er enkel: Vi har lovet lavpris på byggevarer til alle, og dette løftet holder vi. Det er blitt bekreftet i flere pristester, sier han.

Svært fornøyde kunder

Norsk Kundebarometer er en undersøkelse som gjennomføres av Handelshøyskolen BI hvert år, og i år er det syv ulike kjeder som er målt i kategorien "Byggevarer".

I årets Norsk Kundebarometer-undersøkelse får Obs BYGG en score på 75,6 poeng på tilfredshet og 86,2 på lojalitet, Det betyr at kundene er "svært fornøyde" og plasserer kjeden på topp i kategorien.

I tillegg var Obs BYGG igjen den eneste av byggevarekjedene som fikk fire stjerner av de som svarte på undersøkelsen!

Espen_Braathen.jpg

Fortsatt sterk DIY-trend

Ikke bare scorer Obs BYGG høyt på kundetilfredshet om dagen. De samme kundene handler byggevarer som aldri før, noe som gjenspeiles i den høye scoren på lojalitet.

DIY (do it yourself) er en trend som ble forsterket gjennom pandemien, og det blir stadig flere nordmenn som henter frem sin indre håndverker og ønsker å gjøre ting selv. Og når mange mange planlegger oppgradering av hus, hytte og hage betyr det ekstra travle tider i byggevarehusene i tiden fremover.

– Å bli kåret til beste byggevarekjede for fjerde år på rad gjør ikke at Obs BYGG vil ligge på latsiden fremover – heller tvert imot. Dette gir oss enda mer motivasjon for å jobbe videre med å styrke posisjonen som Norges billigste og beste byggevarekjede, avslutter kjededirektøren.

Dette er Norsk Kundebarometer:

Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjet ved Handelshøyskolen BI som i over tjue år har målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

  • Omfatter til sammen 153 virksomheter fra rundt 30 bransjer. 
  • Mer enn 6 300 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra. Til sammen har de avlagt nesten 16.000 vurderinger.
  • Kundetilfredshet og lojalitet måles på en skala fra 0 til 100 – 0 er dårligst og 100 er best.
  • Bedrifter som får mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng, har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, har klart fornøyde kunder.