Angrerett og returrett

Du har som kjøper mulighet til å angre kjøpet etter angrerettlovens bestemmelser. Du har alltid 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven.

Angreretten gjelder kun dersom produktet er vesentlig uforandret og i samme stand. Når du mottar varen skal du selvsagt kunne håndtere den i et slikt omfang, at du kan fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på. Det betyr at du har lov til å håndtere produktet på samme måte som du ville kunne i en fysisk butikk.

14 dagers angrerett gjelder fra den dag du mottar varen. Dersom fristen går ut på en helligdag, forlenges fristen til neste hverdag. Dersom det er flere varer på samme bestilling, og disse ikke har blitt levert samtidig (eller hvis samme vare har blitt levert flere ganger), gjelder angreretten for samtlige varer fra den dag du mottok den siste varen.

Angreskjema sendes sammen med ordrebekreftelsen på e-post. Denne inneholder en del ferdig utfylt informasjon som ønskes vedlagt i returen.

• Du kan også finne og skrive ut blankt angreskjema for netthandel på coop.no – klikk her
• For mer informasjon om angreretten - klikk her

NB! Enkelte varer omfattes ikke av angreretten, f.eks. undertøy og spesialtilpasset produkt som f.eks. blandet maling


Ved angrerett kan du returnere varen(e) på følgende måte:

• Alternativ 1 - Levere varen kostnadsfritt til den butikken varen(e) ble kjøpt i – Du trenger ikke å fylle ut angreskjema om du benytter dette alternativet, det tilstrekkelig å vise kvittering.
• Alternativ 2 - Fyll ut angreskjema eller benytt angreskjema du fikk tilsendt med ordrebekreftelsen og send denne sammen med varen til Coop Norge SA (se returadresse).

Ved valg av alternativ 2, må kjøper selv dekke alle kostnader i forbindelse med retur til Coop Norge SA. Du får ordnet returfrakt til Coop Norge SA i alle Postens filialer/Post i butikk.

Returadresse:
Coop Norge SA
Postboks 3005, 1402 Ski
Kundesenter (08:30-16:00): 64875000 - tastevalg 4
E-post adresse: netthandel@coop.no


03.03.2021 10.49.35

Coop
Coop