Obs BYGG til topps i ny bærekraftkåring

    – Vi er veldig takknemlige for at kundene oppfatter oss som Norges mest bærekaftige byggevarekjede, sier kjededirektør Espen Braaten.

    For første gang har Handelshøyskolen BI, sammen med Norstat og Barcode Intelligence AS, gjennomført undersøkelsen Norsk bærekraftbarometer. Den tar for seg kundenes oppfatning av bedrifters bærekraftighet på tre områder og rangerer bedrifter i 33 ulike bransjer.

    Obs BYGG ble rangert som mest bærekraftig av alle byggevarekjedene i Norge i den nye undersøkelsen. Poengsummen er basert på intervjuer med mer enn 6000 personer, og disse har tatt for seg spørsmål rundt både miljømessig bærekraft, sosial bærekraft og økonomisk bærekraft.

     

    På topp for andre gang

    Dette er andre gang i 2020 at Obs BYGG blir rangert som den mest bærekraftige byggevarekjeden basert på intervjuer med kundene. Å havne på topp i nok en bærekraftundersøkelse som tar for seg kundenes oppfatning, er naturligvis noe kjededirektør Espen Braaten setter stor pris på.

     

     

    – Dette er et tydelig signal om at vi gjør mye riktig. Nå skal vi fortsette jobben og utvikle oss videre på dette området, sier han.

     

    Norges mest fornøyde kunder

    Obs BYGG kom også ut på topp blant byggevarekjedene i årets utgave av Norsk kundebarometer. Dette er en undersøkelse som avdekker hvilke bedrifter som har de mest fornøyde kundene, og Obs BYGG var i år på topp for andre år på rad.

    – Jeg tror mye av nøkkelen til suksessen er dyktige og kompetente kollegaer som hver dag står på for å gjøre opplevelsen best mulig for både kunder og medlemmer, sier Braaten. 

     

    Om Norsk Bærekraftbarometer

    Forskningsprosjektet Norsk bærekraftbarometer er nytt i år, og tar for seg hvordan kundene oppfatter norske bedrifters bærekraftarbeid.

    Totalt har 6320 respondenter gitt 15 147 vurderinger av bedrifter hvor de er aktive kunder. 149 bedrifter i 33 forskjellige bransjer er inkludert i undersøkelsen.