Best i bransjen – igjen!

    Obs BYGG har også i år Norges mest fornøyde kunder i byggevarebransjen. Det er vi utrolig stolte av!

    I Obs BYGG jobber vi hver dag for å være best innen byggevare. Vi strekker oss langt for å være best på pris – noe prisløftet og oppdaterte prisjegere sørger for. I tillegg jobber vi til enhver tid for å gi kundene våre den aller beste opplevelsen – både i butikk og på nett!

    Resultatet fra Norsk Kundebarometer 2020 viser at vi også i år har lyktes med dette. Vi er både glade og stolte over å nok en gang ha Norges mest fornøyde kunder i byggevarebransjen.

    – Takk for tilliten og takk til alle våre fantastiske kunder! sier kjededirektør Espen Braaten entusiastisk.

    – Det er utrolig stas å vinne denne kåringen for andre året på rad.

    Formidabel økning 

    I Norsk Kundebarometers resultater for 2020 går Obs BYGG til topps i byggevarebransjen. 

    Bransjeresultatene for 2020 viser at Obs BYGG stiller i en helt egen klasse hva gjelder både kundetilfredshet og lojalitet.

    Med en score på 77 på kundetilfredshet og svimlende 91,9 på lojalitet ligger vi godt foran våre konkurrenter. 

    – I Obs BYGG jobber vi overordnet etter en langsiktig plan med sterk kundeorientering. Det ser vi gir resultater: Bare fra i fjor har vi gått opp hele 35 plasser fra den totale oversikten i Norsk Kundebarometer, sier Braaten.

    Godt arbeid gir resultater

    – Jeg tror mye av nøkkelen til suksessen er dyktige og kompetente kollegaer som hver dag står på for å gjøre opplevelsen best mulig for både kunder og medlemmer, sier Braaten. 

    Han fortsetter: – I fjor jobbet vi iherdig for å videreutvikle våre fantastiske ansatte, få enda mer kundevennlige løsninger, og for at våre digitale prestasjoner og løsninger skulle bli enda bedre, både på nett og i fysiske varehus. Det er motiverende og gledelig å se at arbeidet bærer frukter!

    – Dette gir oss skikkelig motivasjon til å fortsette å jobbe målrettet for å styrke posisjonen som Norges beste og billigste byggevarekjede.

    Espen_Braathen.jpgSvært fornøyd: Kjededirektør i Obs BYGG, Espen Braaten, er svært fornøyd med resultatet i Norsk Kundebarometer 2020.

    Vunnet flere kåringer

    Obs BYGG kan skilte med flere seiere også i 2019 – både innenfor kundetilfredshet, lojalitet og kjøpsopplevelse på nett: 

    Om Norsk Kundebarometer:

    Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

    • Omfatter til sammen 153 virksomheter fra rundt 30 bransjer. 
    • Mer enn 6 300 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra. Til sammen har de avlagt nesten 16.000 vurderinger.
    • Kundetilfredshet og lojalitet måles på en skala fra 0 til 100 – 0 er dårligst og 100 er best.
    • Bedrifter som får mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng, har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, har klart fornøyde kunder.   

    Les mer om Norsk Kundebarometer her.