Reklamasjon

    Dine rettigheter ved feil og mangler av varer.

    Hvis noe ikke er som forventet, kan vi hjelpe deg.

    Hvis noe ikke er som forventet, kan vi hjelpe deg.

    Dine rettigheter ved feil og mangler 

    Når du handler i nettbutikken, er ditt kjøp dekket av forbrukerkjøpsloven. Loven gjelder alle varekjøp du gjør som privatperson. Ifølge forbrukerkjøpsloven har du, som forbruker, reklamasjonsrett i inntil 2 år. Fristen for å reklamere er derimot inntil 5 år dersom produktet, eller deler av det, er ment å vare vesentlig lengre ved vanlig bruk.

    Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten og muligheten til åpent kjøp.
     

    Retten til reklamasjon 

    Hvis varen(e) du har kjøpt har feil eller mangler, kan du, avhengig av situasjonen, kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Forutsetningen for dette er at reklamasjonen er berettiget.
     

    Selgers rettigheter ved reklamasjon

    Om produktet har mangel kan selgeren i utgangspunktet velge å reparere produktet. Skjer samme feil for tredje gang etter at selger har forsøkt å utbedre forholdet, har du rett på prisavslag eller pengene tilbake. Tilbakebetaling skjer i så fall innen 14 dager.
     
    Selger kan også kreve å få reparere varen| dersom det ikke er mulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger produseres, eller hvis det medfører en urimelig kostnad.
     
    Dersom det gjelder en transportskade, bør du dokumentere skaden og kontakte oss via dette skjemaet.
     

    Meld fra om mangler

    Ved en mangel er du som kjøper forpliktet å gi beskjed om denne innen rimelig tid (i praksis 2-3 måneder) etter at du har oppdaget mangelen. Vi anbefaler at du tar kontakt med ditt nærmeste varehus eller kundeservice via kontaktskjemaet for å melde ifra om reklamasjonen.
     

    Forhold som ikke utgjør mangel

    Slitasje og brukerfeil regnes ikke som reklamasjonsberettigede mangler, og kan medføre faktura for undersøkelse. Selger kan kun kreve betaling for reparasjon eller undersøkelse dersom dette er informert om på forhånd.
     

    Kontaktinformasjon

    For rask behandling av reklamasjon oppfordrer vi deg til å kontakte butikken der varen(e) ble kjøpt. Se kvittering om du er usikker hvilken butikk du kjøpte varer fra. Alternativt kan du kontakte oss via et kontaktskjema eller følgende kontaktinformasjon:
     

    Kontaktalternativer

    Coop Norge SA
    Regnbueveien 5, 1405 Langhus
    Postboks 3005, 1402 Ski
     
    Kundesenter (mandag - fredag 08.00 - 16.00):
    64 87 50 00 - tastevalg 4
     

    Kvittering som kjøpsbevis

    Kvitteringen fungerer som kjøpsbevis og bør oppbevares på et trygt sted.
     

    Eventuelle garantibetingelser fra leverandøren

    Noen leverandører tilbyr garantier som går utover de lovbestemte forbrukerrettighetene. Mer informasjon om slike garantibetingelser finner du i bruksanvisningen som fulgte med varen, og ofte på produsentens hjemmeside.