Reklamasjon
Dine rettigheter ved feil og mangler av varer.

Hvis noe ikke er som forventet, kan vi hjelpe deg.
Dine rettigheter ved feil og mangler
Når du handler i nettbutikken, er ditt kjøp dekket av forbrukerkjøpsloven. Loven gjelder alle varekjøp du gjør som privatperson. Ifølge forbrukerkjøpsloven har du, som forbruker, reklamasjonsrett i inntil 2 år. Fristen for å reklamere er derimot inntil 5 år dersom produktet, eller deler av det, er ment å vare vesentlig lengre ved vanlig bruk.
Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten og muligheten til åpent kjøp.
Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten og muligheten til åpent kjøp.
Retten til reklamasjon
Hvis varen(e) du har kjøpt har feil eller mangler, kan du, avhengig av situasjonen, kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Forutsetningen for dette er at reklamasjonen er berettiget.
Selgers rettigheter ved reklamasjon
Om produktet har mangel kan selgeren i utgangspunktet velge å reparere produktet. Skjer samme feil for tredje gang etter at selger har forsøkt å utbedre forholdet, har du rett på prisavslag eller pengene tilbake. Tilbakebetaling skjer i så fall innen 14 dager.
Selger kan også kreve å få reparere varen| dersom det ikke er mulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger produseres, eller hvis det medfører en urimelig kostnad.
Dersom det gjelder en transportskade, bør du dokumentere skaden og kontakte oss via dette skjemaet.
Meld fra om mangler
Ved en mangel er du som kjøper forpliktet å gi beskjed om denne innen rimelig tid (i praksis 2-3 måneder) etter at du har oppdaget mangelen. Vi anbefaler at du tar kontakt med ditt nærmeste varehus eller kundeservice via kontaktskjemaet for å melde ifra om reklamasjonen.
Forhold som ikke utgjør mangel
Slitasje og brukerfeil regnes ikke som reklamasjonsberettigede mangler, og kan medføre faktura for undersøkelse. Selger kan kun kreve betaling for reparasjon eller undersøkelse dersom dette er informert om på forhånd.
Kontaktinformasjon
For rask behandling av reklamasjon oppfordrer vi deg til å kontakte butikken der varen(e) ble kjøpt. Se kvittering om du er usikker hvilken butikk du kjøpte varer fra. Alternativt kan du kontakte oss via et kontaktskjema eller følgende kontaktinformasjon:
Kontaktalternativer
Coop Norge SA
Regnbueveien 5, 1405 Langhus
Postboks 3005, 1402 Ski
Kundesenter (mandag - fredag 08.00 - 16.00):
64 87 50 00 - tastevalg 4
Gå til kontaktskjemaet.
Kvittering som kjøpsbevis
Kvitteringen fungerer som kjøpsbevis og bør oppbevares på et trygt sted.
Eventuelle garantibetingelser fra leverandøren
Noen leverandører tilbyr garantier som går utover de lovbestemte forbrukerrettighetene. Mer informasjon om slike garantibetingelser finner du i bruksanvisningen som fulgte med varen, og ofte på produsentens hjemmeside.