Obs BYGG billigst på terrassebord

    VG har sjekket prisene på terrassebord hos ni ulike byggevarekjeder, og for femte gang er det Obs BYGG som er billigste kjede.

    VG har de siste årene gjennomført fem pristester som tar for seg terrassebord, og også i årets utgave er Obs BYGG billigst av de ni kjedene totalt sett. Årets pristest tok for seg prisen på tradisjonelle CU-impregnerte terrassebord og royalimpregnerte terrassebord hos 9 ulike byggevarekjeder.

    Våren og forsommeren er høysesong for å bygge terrasse, og VGs pristest viser at det kan være tusenlapper å spare på å velge riktig byggevarekjede.

    Selv for en relativt liten terrasse på 20 kvadratmeter var Obs BYGG over 1500 kroner billigere enn dyreste konkurrent i testen – uansett om du velger royalimpregnert eller CU-impregnert treverk.

    – Det er dette vi jobber for

    Kjededirektør i Obs BYGG, Espen Braaten, er glad for at pristesten viser at jobben som gjøres hver dag gir uttelling.

    – Vi går på jobb hver eneste dag for å kunne tilby alle i Norge de laveste prisene på byggevarer og her får vi nok et bevis på at vi får til nettopp det. Vi er veldig glade, men ikke overrasket over at vi kommer billigst ut i pristesten på terrassebord, sier han.

    I tillegg til lave priser, har vi også vårt prisløfte – som sørger for at du alltid får laveste pris på det du trenger.

    I tillegg til lave priser, har man hos Obs BYGG også mulighet til å være medeier – og dermed dele overskuddet.

    – Obs BYGG er unik i bransjen ved at vi er den eneste aktøren med en rekke medlemsfordeler til kundene som er de som eier oss. I tillegg til de laveste prisene får du kjøpeutbytte på minimum 1 prosent, ytterligere 2,5 prosent om du bruker Coop Mastercard, og om du velger Coop Byggekonto får du 3 prosent – og alle kan være medeier i Coop, sier Braaten.

    Spesielt år

    Mange valgte å fremskynde oppussingsprosjekter både på hytta og hjemme i 2020, da manges opprinnelige ferieplaner plutselig gikk i vasken.

    Koronasituasjonen har påvirket hele verden på mange måter, og det gjelder også markedet for trelast. Kjededirektør Braaten forteller at det er mindre terrassebord på markedet akkurat nå, og at det sannsynligvis ikke vil bli bedre i løpet av sesongen.

    – Vi har vært gjennom et spesielt år som blant annet har gitt utfordringer på produksjon og tilgang på terrassebord i Norge. Tilgangen på varer er unormalt lavt og veldig krevende. En situasjon vi forventer vil gi økte priser utover i sesongen. Så derfor er det ekstra gledelig at vi er billigst på terrassebord i det som er alt annet enn en normalsituasjon, avslutter han.